Aktuality
Staňte se partnerem Evropského Pony Expressu 2014!
Evropský Pony Express 2014 bude mít charakter 12-denního maratónu přepravy pošty v sedle. Účastnit se na přepravě pošty budou jezdci z SK,ČR, PL, DE. Nl a poštovních úřadech Košice, Žilina, Suchdol nad Odrou, Opava, Zawada, Nový Dvor, Jihlava, České Budějovice, Tábor, Mníšek pod Brdy, Kralupy nad Vltavou, Ellenstedt, Harren bude jezdce provázet bohatý sportovní, společenský a kulturní program. Více na www.ponyexpress.cz
Za skvělou loňskou atmosféru děkujeme všem zúčastněným i našim sponzorům a doufáme, že nám i letos zachovají svou přízeň.
Nabízíme partnerům možnost se aktivně účastnit na přípravě a průběhu Evropského Pony Expressu 2014 v Suchdol nad Odrou- Sokolák a to ve dnech:
16.8.2214 Oslavy 30. ročníku Pony Expressu v Suchdol nad Odrou od 11.00 hod
Pro tyto spřízněné kovboje a kovbojky v zachování westernové tradice nabízíme partnerství.
Partner jízdy Pony Expressu Corral
v rámci a oslav v Suchdol nad Odrou v místě Post Office
- logo společnosti na plachtě pod mapou EPEA
- logo společnosti na oficiálních barevných plakátech A3 (300 ks)
- logo společnosti na barevných pozvánkách 21x10 cm (1000 ks)
- logo společnosti na skládačce o Pony Expressu s mapou (500 ks)
- logo společnosti v mimořádných novinách Pony Expressu ( 1000 ks)
- logo společnosti na zadní straně vstupenky s pohlednici (1000 ks)
- prezentovat se a své výrobky na naších akcích
- logo společnosti v rámci oficiální webové prezentace xpc.westerners.cz na dobu 1 roku
Pokud máte zájem o partnerství, či se chcete darem podpořit tuto akci či dozvědět se více využijte kontaktní informace:
Marta Matulová
Tel.:732859005
E-mail: morganranch@seznam.Cz
Ludmila Tošovská
Tel.:775609672
E-mail: westernklub@centrum.cz
Číslo účtu pro případné dary a příspěvky 30. jízdy Pony Express:
Číslo účtu: Poštovní spořitelna 221494622/0300
do zprávy napíše DAR 30XPC
**************************************************************************************************************
Jak se jede v roce 2014 Pony Express.
Start: SLOVENSKO, POLSKO a HOLANDSKO
Projíždí: NĚMECKEM A ČESKEM
Cíl: Na Moravě v SUCHDOLE nad Odrou - Sokolák
16.8.2014 od 15 -17. hodin
Délka Evropského Pony Expressu je cca 3066 km a je rozdělena na 148 předávek-úseků po cca 20 km. Na jízdě 30. ročníku EPEA se bude podílet cca 296 jezdců.
Nonstop jízda trvá cca 304 hodin.
Délka úseků je přibližně stejná (cca 20 km), stanovený čas odjetí úseku je cca 1:45 hodin.
S nejlepším časem jezdce bych se nezaobírala, protože nemají všichni stejné podmínky, někdo jede v noci delší trasu a prší a někdo jede v poledne po posekaném poli - nelze to srovnávat.
ČESKO
Vznik Pony Expressu v roce 1985.
Česko je zakladatelem Pony Expressu v Evropě.
TRASA:
- Hřensko, nyní Dolní Poustevna - Stříbrná Lhota - Jihlava - Suchdol nad Odrou - Bumbálka
- Stříbrná Lhota - Studánky
- Suchdol nad Odrou - Kateřinky
Délka české části Pony Expressu je cca 946 km, má 6 větví a je rozdělena na 50 předávek po cca 20 km. Celkem se na jízdě 30. ročníku Pony Expressu podílí 100 jezdců.
Nonstop jízda trvá cca 85 hodin.
Historickou části trasy z roku 1985 je:
- Česká větev (nyní česká východní ) Stříbrná Lhota – Jihlava
- Moravská větev (nyní moravská západní) Jihlava - Suchdol nad Odrou.
V roce 1987 vzniká jižní větev Stříbrná Lhota - Vyšší Brod,
v roce 1988 vzniká západní větev Stříbrná Lhota - Hřensko, na kterou se v roce 1989 napojilo Německo.
Pro připojení Rakouska byl určen hraniční přechod Studánky, což znamenalo úpravu české jižní větve.
Po připojení Slovenska byla prodloužena moravská větev ze Suchdolu nad Odrou na hraniční přechod se Slovenskem - Bumbálku.
Pro připojení Polska byla vytvořena odbočka ze Suchdolu nad Odrou na hraniční přechod s Polskem Kateřinky.
Tato situace vyvolala organizační změnu. Všechny větve byly doplněny přívlastkem česká nebo moravská a od roku 2002 byla původní moravská větev rozdělena na moravskou západní větev, prodloužení na slovenské hranice na moravskou východní větev a odbočení na polské hranice na moravskou severní větev.
Studánky je i místo poštovního úřadu pro předávku pošty od Mašerů - Mašer post
Pošta je ze Šumavy přivezená Mašerským spřežením (psím spřežením) Postmaster XPC přijme poštu, přidá ji jezdcům do mochilly a ti pokračují dále po své trase
Roudnice nad Labe a Libice je i místo poštovního úřadu pro předávku pošty od
Traperů - Voyagerská pošta
Po vzoru starých trapperů, kteří přepravovali z nepřístupných končin po vodě své zboží a poštu do civilizace. Postmaster XPC přijme trapperskou poštu, přidá ji jezdcům do mochilly a ti pokračují dále po své trase.
NĚMECKO
Připojení v roce 1989
TRASA:
Hřensko, nyní Dolní Poustevna - Berlín - Ellenstedt - Haren - na hraniční přechod s Holandskem
Délka německé časti Pony Expressu je cca 1000 km a je rozdělena na 44 předávek
po cca 20 km. Nonstop jízda trvá cca 100 hodin
V roce 1988 proběhla v Míšni ustavující schůzka německých jezdců, kde došlo k dohodě napojení na ČsPE třemi úseky z Drážďan. Postupně byla trasa prodlužována.
V současnosti se táhne od česko-německých hranic na severozápad napříč Německem přes Berlin, přes městečko Ellenstedt, ležící nedaleko Brém do města Harenn až na německo-holandský přechod.
RAKOUSKO
Připojení v roce 1998
Trasa: Studánky - Hagenberg
Délka: cca 170 km
Po neúspěšném pokusu o připojení v roce 1992 nastala v těchto snahách 6 roční prodleva. Až v roce 1998 bylo dojednáno připojení jednoho úseku Studánky- Reichenthal. Jednalo se o tzv. nultý ročník, což znamenalo,že jezdec české jižní větve zajišťoval přepravu pošty do Reichenhalu a byl doprovázen rakouským jezdcem. Po tomto úspěšném pokusu byla jízda už plně předána do rukou rakouským organizátorům a trasa byla prodloužena do St. Oswaldu a plánovaně do Hagenbergu.
Od roku 2002 se jízdy EXP pro organizační potíže neúčastní.
SLOVENSKO
Připojení v roce 1999
TRASA:
1)Bumbálka / Makov - Žilina - Hrabušice - Košice - Seňa /Milhošť ( slovensko-maďarský přechod )
2)Žilina - Bratislava
Délka slovenské části Pony Expressu je cca 580 km, má 6 větví a je rozdělena na 29 předávek po cca 20 km. Nonstop jízda trvá cca 60 hodin.
V roce 1998 přijeli zástupci do ČR, tzv. na výzvědné jednání se sheriffem Pony Expressu a bylo jim nabídnuto připojení k ČsPE, čímž by byla naplněna původní myšlenka ČsPE. Podmínkou bylo ustanovit pro rok 1999 k hranicím alespoň úsek ze Žiliny. Vznikla atypická situace při tvorbě trasy a proluku mezi Važcem a Žilinou vykryl Mail Car Pony Expressu.
V dalších ročnících byla proluka zkrácena na úsek Žilina - Ružomberok. Organizátoři každoročně proluku zkracují, což se jím i daří.
V roce 2007 podle plánu se dostali na Maďarské hranice Seňa/Milhošť.
V roce 2010 je napojena jižní trasa Žiliny – Bratislava.
POLSKO
připojení v roce 2001
TRASA:
Pilszcz - Przysiecz – Zawada - Poznaň
Délka polské části Pony Expressu je cca 440 km a je rozdělena na 20 předávek.
Nonstop jízda trvá cca 48 hodin.
Polští jezdci projevili zájem o připojení k Evropskému PE. Byla pověřena osoba z ČsPE, aby organizačně vypomohla při realizaci polské větve.
Polští organizátoři plánují prodlužovat trasu až k Baltu.
19.8.2007 byla trasa prodloužena do Poznaně
NIZIZENSKO – N
připojení v roce 2009
TRASA:
Rüttenbrock (hraniceD/N – Ommen – Hardenberg - Coevorden – Weijerswold - Klazienaveen Zwolle
Délka holandské části Pony Expressu je cca 180 km a je rozdělen na 5 předávek.
Nonstop jízda trvá cca 11 hodin.
Lidka